Kas ir svarīgāks par mājas lapas mobilo versiju?

by Alberts Ziemelis on 10/03/2013

in Interneta mārketings,Mājas lapas,Mārketings,Tehnoloģijas

Kā piezvanīt no mājas lapas ar viedtālruni

Mājas lapas mobilā versija, adaptīvā versija…

IT izstrādātāji aizgūtnēm cenšas pārliecināt klientus un pārējās iesaistītās puses pār mājaslapas mobilās versijas nepieciešamību, adaptīvajām versijām, kas, bez šaubām, ir pareizi, svarīgi un noderīgi, un sniedz lietotājiem kvalitatīvi jaunu mājaslapas lietošanas pieredzi.

Taču ir kāds būtisks aspekts, ko izstrādātāji bieži piemirst ieviest gan mobilajās, gan adaptīvajās mājaslapas versijās.

Vai atceraties situācijas, kad braucat pa pilsētu un operatīvi nepieciešams atrast kādu tālruņa numuru, lai sazvanītu kādu uzņēmumu, veikalu, servisu? Jūs piestājat ceļa malā, atverat vajadzīgo mājaslapu savā viedtālrunī, atrodat kontaktu sadaļu un pūlaties uzspiest uz norādītā tālruņa numura, bet… nekā. Nākas trenēt atmiņu vai izrakstīt tālruņa numuru uz lapiņas un tikai tad piezvanīt.

Lūk, tā nereti izskatās interneta mārketings 21. gadsimtā Latvijā, valstī ar otro ātrāko internetu pasaulē, viedtālruņu un 4G ērā…

Kas jādara, lai varētu piezvanīt no mājas lapas ar viedtālruni

Ja mājaslapa korekti attēlojas mobilajās ierīcēs, pirmās nepieciešamības darbs ir nevis investēt kaudzi naudas adaptīvajā dizainā, bet gan pirmkārt parūpēties par iespēju ērti piezvanīt no mājaslapas, kas atvērta mobilajā ierīcē.

Zvanīšana no mājas lapas ar iPhone

Lai to realizētu jāizdara 2 vienkāršaas lietas:

  1. Visi tālruņa numuri mājaslapā jāsatago kā saites pēc šī pamatparauga:
    <a href="tel:+371 22334455">22334455</a>
  2. Lapas hederī starp
    <head></head>

    tagiem jāievieto viena koda rinda, lai viedtālrunis nepiedāvātu “piezvanīt” uz citiem garākiem skaitļiem mājas lapā, piemēram, uz uzņēmuma reģistrācijas numuru vai preču artikuliem:

    <meta name="format-detection" content="telephone=no" />
  3. Lai noskaidrotu, cik bieži klienti izmanto šo iespēju, tālruņa saitei var pievienot Google Analytics notikuma (event tracking) izsekošanas skriptu:
    <onClick="_gaq.push(['_trackEvent', 'MobilePhoneLink, 'Pakalpojuma_apraksts', 'Serviss']);"/>
  4. Papildus tam saitei var pievienot “title” tagu, kas kalpos kā papildus CTA (call-to-action) elements lielā daļā pārlūku galda un portatīvajos datoros. Tas attēlojas šādi (skat. attēlā):

    Title taga popups

    title="Piezvani 22334455 un uzzini vairāk!"
  5. Finālā apstrādāts tālruņa numura HTML kods izskatīsies šādi:
    <a href="tel:+371 22334455" onClick="_gaq.push(['_trackEvent', 'MobilePhoneLink, 'Pakalpojuma_apraksts', 'Serviss']);" title="Piezvani 22334455 un uzzini vairāk par šo iespēju!">22334455</a>

Mobilā apmeklējuma īpatsvars pieaug ik dienas un pašlaik, atkarībā no projekta, vidēji ir ap 15%. Tālab svarīgi domāt par ikviena mājas lapas apmeklētāja ērtībām, lai nepazaudētu nevienu potenciāla klienta zvanu.

Leave a Comment

Previous post: