Google AdWords – kāpēc izvēlēties profesionāļus?

by Alberts Ziemelis on 04/06/2011

in Google AdWords,Interneta mārketings

Uzņēmēji, kas sākuši apjaust interneta iespējas produktu un pakalpojumu virzīšanā tirgū, agrāk vai vēlāk nonāk līdz Google Adwords konteksta reklāmas pielietošanai savā biznesā. Un tas ir tikai loģiski, jo Google AdWords ļauj piedāvāt produktu vai pakalpojumu tiem, kas tieši šo produktu vai pakalpojumu meklē.

Google AdWords par “fiksētu cenu uz gadu”

Tomēr jāatzīst, ka daudzu uzņēmēju kompetence interneta mārketingā joprojām nav pietiekoša un aptveroša, tālab visai bieži šie uzņēmēji savas nezināšanas dēļ, kļūst par veiklu kompāniju upuriem, kuras pārdod Google AdWords, nosakot fiksētu cenu par vienu atslēgvārdu uz gadu.

Juridiski viss ir korekti. Gluži par krāpniekiem uzņēmumus, kas piedāvā šādus “abonēšanas” pakalpojumus, nevar nosaukt, ja vien apsolītais pakalpojums tiek nodrošināts un uzņēmēja sapnis – būt pirmajās vietās Google meklētājā – arī.

Vēl pazīstams triks ir piedāvāt ievietot informāciju par Jūsu uzņēmumu veiklajai kompānijai piederošā interneta katalogā un apmaksāt (!) AdWords reklāmu, kas tiek novirzīta uz… attiecīgo kataloga sadaļu, kurā līdzās Jūsu uzņēmumam, būs pieejama informācija arī par Jūsu konkurentiem. Tādējādi Jūsu uzņēmums faktiski apmaksā trafiku uz katalogu nevis savu mājaslapu un audzē kataloga apmeklējumu. Veikli, ne?

Problēma slēpjas apstāklī, ka šādā veidā piedāvājot Google AdWords, tiek būtiski deformēts priekšstats par Adwords iespējām un netieši arī par pārējiem AdWords pakalpojumu sniedzējiem tirgū kopumā. Jāatzīst, ka komunikācijas ziņā pārdot atslēgvārdu uz gadu par fiksētu samaksu ir krietni vienkāršāk nekā skaidrot patiesās AdWords iespējas, kuras pārzina profesionāļi.

Šādu “fiksētās cenas” pārdošanas modeli sapratīs un klientam spēs nokomunicēt pat tante, kas vēl vakar Ķengaraga tirgū andelēja gurķus no Lietuvas, bet šodien jau klauvē pie jūsu biroja durvīm ar tipveida līgumu par Google AdWords reklāmu un sola pirmās vietas Google meklētājā.

Šaubos, vai šī pati tante tikpat gludi spēs izskaidrot klientam par AdWords teksta reklāmas izveides principiem, budžetēšanas iespējām, klikšķa cenas saistību ar citiem faktoriem, reklāmu rādīšanu dažādos tīklos, atslēgvārdu analīzi, atslēgvārdu sakritības tipiem, CTR, CPC, CPA un citiem kampaņas rādītājiem.

Cik patiesībā izmaksā AdWords?

Pieņemsim, uzņēmums nodarbojas ar traktoru un to rezerves daļu tirdzniecību, kā arī sniedz servisa pakalpojumus. “Fiksētā gada maksa” par pirmo atslēgvārdu ir Ls 220 + PVN, par nākamo – Ls 160 + PVN. Vidēji lielam uzņēmumam summa varētu šķist ļoti pieņemama, un atliek izšķirties par konkrēto atslēgvārdu. Uzņēmuma pārstāvji bez ilgas domāšanas izvēlās šķietami svarīgāko vārdu savā nozarē – “traktori”.

Interneta rīki rāda, ka šo atslēgvārdu precīzajā sakritībā mēnesī meklē ap 1600 reižu. Ja konkurence ir maza un šī traktoru reklāma lielākoties tiek rādīta Google rezultātu pirmajās vietās un vidējais CTR mazas konkurences apstākļos sagaidāms ap 25%, tad mēnesī šāda reklāma savāks ap 400 klikšķu. Pie zemas konkurences un labas landing page kvalitātes, vidējā viena klikšķa cena varētu nepārsniegt 0.03 EUR jeb ~ Ls 8,50 mēnesī. Gadā tie būtu Ls 104.

Tātad, šajā piemērā ar līgumu par fiksētu gada maksu par vienu atslēgvārdu, pārmaksāsim ~2 reizes nekā pakalpojums maksā patiesībā. Turklāt kampaņa darbosies pēc atslēgvārda precīzās sakritības principa, kas minimizēs klikšķu skaitu uz mājas lapu (landing page). Runājot vienkāršāk, AdWords reklāma tiks rādīta, ievadot atslēgvārdu “traktori”, bet ievadot frāzi “traktori belarus”, reklāma rādīta netiks.

Neadekvēta pakalpojuma cena ir tikai viens no aspektiem, pērkot Google AdWords par fiksētu gada maksu. Daudz būtiskāks aspekts ir atdeve no šādas reklāmas. Īpaši nekļūdīšos, sakot, ka izskatītajā piemērā ar vienu atslēgvārdu “traktori”, tā būs tuva 0.

Vārds “traktori” ir ļoti vispārīgs atslēgvārds un tas tikpat labi var liecināt par potenciālā klienta nolūku, vajadzību, un tieši tāpāt – neliecināt par to. Šādu atslēgvārdu meklētājā var ievadīt, lai rastu vispārīgu informāciju par produktu, lai sameklētu traktoru, kas nopļaus piemājas pļavu, bet, iespējams, kāds tehnikas iedvesmots jaunietis vēlās tikai paskatīties glītas traktoru bildes.
Kurš no šiem trijiem interneta lietotājiem varētu būt potenciāls klients?

Tagad pievērsiet uzmanību šiem atslēgvārdiem:
– traktoru remonts
– traktori John Deere
– kur nopirkt traktora piekabi
– hidraulikas apkope traktoram
– traktoru riepas
– traktora noma Tukumā
– lietoti traktori

Ir jūtama potenciālā klienta vajadzība un nodoms?
Tie ir tikai daži piemēri no atslēgvārdiem, kādus Google meklētājā ievadīs interneta lietotājs, kuram ir vajadzība pēc konkrēta produkta vai pakalpojuma. Jo detalizētāka meklēšanas frāze tiek ievadīta meklētājā, jo lielāka varbūtība, ka interneta lietotājs ir ieinteresēts veikt pirkumu. To, vai šī interese pārvērtīsies pasūtījumā un ienākumos, tālāk atkarīgs no uzņēmuma mājas lapas arhitektūras un kvalitātes, kā arī paša uzņēmuma iespējām izdevīgi sniegt meklēto pakalpojumu.

Profesionāla pieeja Google AdWords

Google AdWords speciālistu darbs ir maksimāli kvalitatīvi apstrādāt katru attiecīgajā biznesā figurējošo atslēgvārdu, īpaši nozīmīgākos no tiem. Man ir klienti, kuru AdWords kampaņās figurē ap 300 atslēgvārdu un ap 100 teksta reklāmas variantu, kuros tiek iespējami precīzi apstrādāti teju visi klienta mājas lapā esošie produkti, lai gan tos visus vieno kopīga tēma. Atsākot sadarbību šajā pavasarī, kāds klients jau pirmajā kampaņas dienā saņēma 2 pasūtījumus tieši pateicoties AdWords.

Profesionāli izveidota un vadīta AdWords kamapaņa sniedz pārdošanas rezultātu, taču atsevišķu atslēgvārdu pirkšanai par fiksētu cenu lielākoties ir dekoratīva nozīme.

AdWords kampaņas izstrāde un apkalpošana pieejama sākot no Ls 50 + PVN mēnesī. Pirmajā tikšanās reizē tiek pārrunāti kampaņas mērķi, iespējamie uzlabojumi mājas lapas arhitektoniskajā un satura kvalitātē, lai sekmētu iespējami lielāku konversijas īpatsvaru. Tāpat kampaņas sagatavošanas posmā tiek veikta attiecīgo atslēgvārdu analīze un izvēlētas kampaņā ietveramās produktus grupas. Šādu pieeju AdWords kampaņu izveidē piedāvā interneta mārketinga uzņēmums Focus Group.

Turpmākajā kampaņas gaitā tiek analizēti dati, veiktas nepieciešamās korekcijas, lai kampaņa piegādātu maksimāli efektīvu rezultātu attiecībā pret investīcijām.

Rakstā Ar ko sākt SEO esmu apskatījis mājas lapas faktorus, kas ietekmē konversijas rādītājus. Visi šie aspekti ir vienlīdz svarīgi neatkarīgi no trafika avota.

Manā praksē ir bijuši gadījumi, kad esmu klientam ieteicis atturēties no maksas trafika pirkšanas mājas lapas saturiskās un arhitektoniskās kvalitātes dēļ. No mājas lapas lapas piezemēšanās lapas jeb landing page būs atkarīgs ne tikai pirkumu konversijas rādītājs jeb conversion rate, bet arī kopējās investīcijas AdWords kampaņā. Tas ir viens no Google AdWords pamatprincipiem.

Kāpēc izvēlēties AdWords profesionāļus?

Pirmais priekšstats par Google AdWords rada mānīgu vienkāršības sajūtu. Realitātē Google AdWords uzbūve un vadības iespējas ir ļoti plašas un pietiekami komplicētas, kas to padara par tik efektīvu mārketinga instrumentu kāds tas ir. Ne velti pasaulē tā ir milzīga industrija, kas radusies, pateicoties viena uzņēmuma – Google izveidotam konteksta reklāmas tīklam.

Profesionāla AdWords vadība ļaus ietaupīt ievērojamus līdzekļus, investēt efektīvāk un gūt labākus rezultātus. Tieši tāpēc uzņēmumi nolīgst AdWords profesionāļus, īpaši attīstītajās valstīs, kur maksa par klikšķi atsevišķās nišās var sasniegt arī USD 5 un vairāk. Nav grūti apjaust, cik daudz var izmaksāt nekompetenta pieeja AdWords, strādājot pieprasītu produktu nišās UK vai ASV tirgū. Tas ne tikai atsver atlīdzību interneta mārketinga aģentūrai, bet arī ļauj ievērojami ietaupīt.

Turklāt profesionāļi spēs piedāvāt kompleksu interneta mārketinga risinājumu, lai sasniegtu labāku pārdošanas rezultātu ne tikai no AdWords reklāmas kampaņas vien.

{ 3 comments… read them below or add one }

Aigars June 4, 2011 at 11:50

Latvijā daudz ir redzēts, ka uzņēmumi lieto Google Adwords, taču trafiks tiek novirzīts un domēna vārdu, tas ir, tiek dota norāde informācija ir kaut kur iekšā mājas lapā, taču interneta lietotāji ir slinki, ja nebūs kā uz paplātes, lapu ver ciet un bye! Bieži vien izskatās, ka uzņēmējs vispār nav informēts par tik svarīgu elementu kā piezemēšanās lapa!

Mārtiņš June 5, 2011 at 00:21

Bēdīgākais ir tas, ka infomedia ir apskraidijis praktiski visus mvu ar šo piedāvājumu un pamatīgi sabojājis priekšstatu par reālo potenciālu uzdodoties par google un vēl maldinot ka viņi ir vienīgie pārstāvji. Pat uz Lattelecom atspērās ar savu platīna piedāvājumu 35Ls mēnesī. Ja man tas bija komēdijas vērts pasākums, tad citos gadijumos tas drīzāk ir drāmas vērts

Media June 6, 2011 at 12:42

Pilnīgi piekrītu.

Šis modelis, manuprāt, ir deformējis Klientu izpratni par to kā strādā Search Marketing un attiecīgi Adwords. Ļoti gribētos uzzināt Google domas, par šādu darbības modeli – varbūt viņi nav informēti, kā te viss notiek.
NEKLAUSIETIES TAJĀ – JUMS NEPIETIEK AR VIENU VAI DIVIEM ATSLĒGAS VĀRDIEM – it sevišķi plašajiem. Vai arī prasiet CPA apmaksas modeli – maksājiet tikai par konkrētiem Goals vai Leads.
Arī SEO atslēgvārdus vislabāk ir izvēlēties uztaisot vienu nelielu Adwords kampaņu, jo Latvijā Keyword Tool nestrādā kvalitatīvi.

Leave a Comment

Previous post:

Next post: